نور مناسب برای رشد گل و گیاهان آپارتمانی
نوشته شده توسط : Vahedi

 

نور مناسب برای رشد گل و گیاهان آپارتمانی

یکی از اصول اساسی در نگهداری گل و گیاه آپارتمانی، توجه به نیاز نوری این گیاهان و فراهم کردن نور مناسب گل و گیاه آپارتمانی است. اگر نیاز نوری این گیاهان به درستی تأمین نشود، قادر به انجام صحیح فتوسنتز نیستند. این گیاهان در چنین شرایطی عموماً رشد نمیکنند یا رشد بهینه ای ندارند. منظور از نور مناسب گل و گیاه آپارتمانی این نیست که نور در محیط رشد این گیاهان وجود داشته باشد یا این محیط روشن باشد.

خرید اینترنتی گل و گیاه در تهران

نور مناسب برای رشد گل و گیاهان آپارتمانی

گیاهان آپارتمانی لوکس خرید

بلکه به این معناست که میزان کافی از نور با شدت تابش مناسب و به مدت کافی به گیاه بتابد. نور مناسب گل و گیاه آپارتمانی عموماً نوری غیر مستقیم است. چندین عامل در تأمین نور مناسب گیاهان آپارتمانی تأثیرگذار هستند. این عوامل عبارتند از: شدت تابش نور، جهت تابش نور، تغییر طول دوره ی نوری در طول روز یا فصول مختلف سال و تأثیر شرایط جوی بر تابش نور

خرید استند گلدان ارزان

 بدیهی است که نیاز نوری انواع گل و گیاه آپارتمانی با یکدیگر متفاوت است. با این وجود، تقریبا همه انواع گیاهان آپارتمانی به دوره ی نوری کم و بیش مشابه ای برای دریافت نور خورشید نیاز دارند. این میزان به طور میانگین برابر دریافت روزانه ۱۲ تا ۱۶ ساعت نور طبیعی یا نور مصنوعی است. این مدت تابش برای تأمین نیازها و رشد بهینه و حداکثری اکثریت گل و گیاه آپارتمانی کافی است. علاوه بر طول دوره ی دریافت نور، شدت نور تابیده شده نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. هر یک از انواع گیاهان آپارتمانی به شدت نور متفاوتی جهت انجام فرآیندهای حیاتی خود احتیاج دارند.

خرید گلدان سفالی ساده

گیاهان همیشه سبز به دریافت میزان کمتری از نور نیاز دارند و از این رو، بیشتر از انواع گیاهان آپارتمانی دیگر برای نگهداری در منزل مناسب اند. گیاهان روز بلند و روز کوتاه تمایل دارند تا در مکانهای نورگیر و در معرض تابش غیر مستقیم نور خورشید قرار بگیرند. در صورتی که گیاهان بی تفاوت به نور سایه دوست هستند.

 

 

 

 

 





:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: